When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

Bár még melegen süt a nap,a hőmérő is nyári meleget mutat, megállíthatatlanul közeledik az ősz.

Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

Lassan beköszöntenek a nemszeretem napok, eső, szél,hideg, aztán a fagyok is. Bár azt mondják, hogy nincs rossz időjárás, csak nem megfelelő öltözet, nem sok ember szereti az ilyen időt. Lassan előkerülnek a szekrényből a meleg kabátok, sálak, sapkák, kesztyűk és sajnos megjelennek a szezonális meghűléses betegségek is.

Nyáron mindnyájan hozzászoktunk a jó időhöz, sokat tartózkodtunk a szabadban, asztalunk roskadozott a vitaminokban gazdag gyümölcsöktől, erre hamarosan egyre kevesebb módunk lesz, nemcsak az időjárás miatt. Az ősz beköszöntével elkezdődik az iskola, a különórák, különböző szakkörök és foglalkozások, nem csoda, hogy a gyerekekről hamarosan lekopik a nyári aktivitás, fürgeség, egyre fáradtabbak, kedvetlenebbek. Itt az ideje, hogy foglalkozzunk gyermekeink egészségével, hiszen minden szülő segíthet csemetéjének könnyebben megbirkózni a nehézségekkel.

Ahhoz, hogy gyermekeink jobban alkalmazkodjanak az időjáráshoz, elengedhetetlenek a teljes értékű, tápláló ételek, hiszen nehezebb védekezni az őszi vírusok támadása meg a hűvös időjárás ellen legyengült szervezettel. Először, az ő szervezetük csak most alakul, fejlődik, ezért több kalóriára van szükségük mint a felnőtteknek, másodszor rengeteg fizikai és szellemi megterhelésnek vannak kitéve az iskolában, rengeteg energiára van szükségük. Ezt az energiaszükségletet gabonafélék fogyasztásával vihetjük be gyermekeink szervezetébe. A gabonafélék fokozatosan emésztődnek, így fokozatosan biztosítják a szénhidrát, no meg nem kevés energia bevitelét a szervezetbe a nap folyamán.

A gabonaféléken kívül ajánlott a szárított gyümölcsök fogyasztása. Kutatások szerint a szárított gyümölcs stimulálja az agyműködést és erősíti az immunrendszert. Gazdagítsuk iskolásaink étrendjét dióval,ami erősíti az idegrendszert, táplálja az agysejteket. Remek rágcsálni való a mandula (beállítja a vércukor és koleszterin szintet),a kesudió (segíti az anyagcserét),amerikai mogyoró (felső légúti megbetegedések ellen).

Ezeken kívül iskolásainknak nagy szükségük van zsírokra, ami biztosítja a test hőmérsékletét. Hasznosak a csontok számára (sok kálciumot tartalmaznak) a következő élelmiszerek: sajt, tej, tejfel, vaj. Az iskolások étrendje feltétlenül tartalmazzon fehérjében gazdag táplálékot: halat és húst. Ezek nélkül szinte lehetetlen a gyermek egészséges fejlődése és növekedése,a hormonok szintézise.

Semmi képen ne mondjon le a fizikai aktivitásról. A terhelés helyes elosztása segíti gyermekét a tanulásban és erőnléte fenntartásában. Ha váltakozva fizikai, majd szellemi feladatokkal terheljük gyermekünket, az kevésbé lesz fáradékony, jobb lesz a koncentrációs készsége.

Minden szülő tudja mennyire veszélyes, ha gyermekünk szervezete lehűl. Öltöztessük csemetéinket mindig az időjárásnak megfelelően, a hideg idő beálltával ne adjuk rájuk minden meleg holmit egyszerre. A sapkáról viszont nem kell lemondani.

Legfőbb,amit megtehetünk gyermekeinkért, fordítsunk rájuk sok-sok figyelmet, beszélgessünk velük, töltsünk velük a lehető legtöbb időt, hiszen ősszel nemcsak a fizikai erőnlétük gyengébb, de a lelki egyensúlyuk is ingatagabb.

Korábbi bejegyzés: Így kerüld el a téli kimerültséget

Ez érdekelni fogja