When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

5 egyszerű, de nagyon hatékony módszer, amivel megóvhatjuk látásunkat

Manapság kevés az olyan munkahely, ahol egyáltalán nem, vagy csak nagyon keveset kell a számítógépen dolgozni. Átlagosan több órát,vagy egész munkanapokat töltünk a gép előtt ülve. Ez az állapot nemcsak a fizikai aktivitás hiányát és túlsúlyt (mint következményt) von maga után, ettől sokkal nehezebb megóvnunk a szemünket, és megelőznünk a látásunk romlását úgy, hogy nap, mint nap, hosszú órákat töltünk a monitor előtt. A sokáig egy pontba való nézés rövidlátást, a közben keletkező szemszárazság pedig fejfájást és egyéb kellemetlenséget okozhat.

5 egyszerű, de nagyon hatékony módszer, amivel megóvhatjuk látásunkat

Korábbi bejegyzés: A reumás fájdalmak és az időjárás

Van olyan módszer,amivel megelőzhetőek ezek a problémák! David Allamby, a londoni Focus Clinic vezető szemsebésze a következő 5 módszert ajánlja:

1. Kövessük a 20-as szabályt!

  • Minden számítógép előtt töltött 20 perc után, vegyük le tekintetünket a monitorról, és 20 másodpercig nézzünk egy bármilyen tárgyat, ami legalább 6 méter távolságra van a tőlünk. Látásunk fókuszpontjának megváltoztatásával megelőzhető a szemszárazság, és a látásunk romlása.

2.Ne küldözgessünk elektronikus üzeneteket a kollégáknak!

  • Munka közben kénytelenek vagyunk a szemünket szinte állandóan a monitoron tartani, emiatt keveset pislogunk. Általában egy ember minden 3. másodpercben pislog egyet, a számítógépnél való munka miatt, viszont csak 12 másodpercenként pislogunk. Ezért dr. Allamby azt tanácsolja, hogy email vagy chat helyett inkább telefonon vagy még jobb, ha személyesen mondjuk el a mondandónkat, ezzel is lerövidítve a komputer előtt töltött időt.

3. Együnk sushit!

  • Szervezetünknek nagy szüksége van Omega-3 és Omega-6 zsírsavakra, amiket nem tud önállóan előállítani. Ezek a zsírsavak nagymértékben halakban: makrélában, lazacban, tonhalban találhatók meg, valamivel kevesebb található a napraforgó olajban is. Ezért feltétlenül vegyük be az étrendünkbe a halat!

4. Ebédszünetben tegyünk egy sétát!

  • Bármilyen fizikai aktivitás, ami elvon a képernyő elől egy időre, amitől megváltozik a világítás, megfelel. Szánjunk tehát legalább 10 percet sétára.

5. Használjunk szemcseppet!

  • Hogy minimálisra csökkentsük szemünk kiszáradását, használjunk szemcseppet! Ez fokozottan ajánlott azoknak, akik kontaktlencsét viselnek.

Használjuk hát ki a szép őszi időjárást, a lehetőségekhez mérten tartózkodjunk sokat a friss levegőn, nézzünk sokat a távolba, együnk több halat és óvjuk a látásukat!

Ha tetszett a cikk ajánlja ismerőseinek!

Meteoprog.hu

Ez érdekelni fogja