When you browse on this site, cookies collect data to enhance your experience and personalize the content and advertising you see.
Visit our Privacy Policy to learn more. By continuing to use the site, you agree to this use of cookies and data.

10 élelmiszer amit érdemes rendszeresen fogyasztani!

Összeállítottunk tíz élelmiszert, amit rendszeresen kell fogyasztani.

10 élelmiszer amit érdemes rendszeresen fogyasztani!

Ahogy mind beljebb haladunk az őszben, úgy lesz egyre szeszélyesebb az időjárás, előbb nyári meleg van, majd hirtelen lehűl az idő, ami egyáltalán nem hat kedvezően az egészségünkre. Kedvetlenek leszünk az esős időtől, előjönnek a szezonális betegségek.

Szeretne egészséges lenni? Akkor jegyezze meg ennek a 10 élelmiszernek a nevét, amely segít egészségünk megőrzésében, nemcsak a szeszélyes őszi időjárásban, hanem egész éven át.

1. Méz

Erősíti az immunrendszert, egyben kitűnő energiaforrás. Ha mézet használunk, akár el is felejthetjük a cukrot.

2. Banán

Ebben a gyümölcsben sok a kálium, ami segíti az izmok működését. Ezenkívül jótékonyan hat a szívműködésre, csökkenti az infarktus veszélyét.

3. Zabpehely

Tisztítja az ereket, gyógyítóan hat a gyomor és bélbetegségekre. A zabpehely, bár laktató, minimális a kalória tartalma.

4. Spenót

A, C és K-vitamint, antioxidánsokat és vasat tartalmaz, ami nagyban elősegíti az izomtömeg növelését.

5. Olívaolaj

Sok E-vitamint tartalmaz, ami az A és K-vitaminok felszívódásához nyújt segítséget. Ez az olívaolaj segít szervezetünk megújulásában, csökkenti a koleszterinszintet.

6. Alma

Több C-vitamint tartalmaz, mint a citrom, segíti a tüdő, a szív és az emésztőszervek működését.

7. Joghurt

Nagy adag kalciumot és probiotikumokat tartalmaz, ami erősíti az immunrendszert, segíti az emésztést.

8. Lazac

A vörös húsú halak nagy adag Omega-3 zsírsavat tartalmaznak, ami segíti a koleszterinszint csökkentését, javítja hajunk állapotát, nagy segítséget nyújt a depresszió legyőzésében.

9. Sárgarépa

Ez a zöldség béta karotint tartalmaz, ami javítja a látást, csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. A béta karotin felszívódását segíti, ha sárgarépát tejfellel, vagy kevés napraforgóolajjal együtt fogyasztjuk.

10. Áfonya

Lassítja az öregedés folyamatát a szervezetben, javítja a látást, sőt, képes gyógyítani a feledékenységet és a szétszórtságot.

Hasonló bejegyzés: Gyermekeink egészséges táplálkozása ősszel

Ez érdekelni fogja